Tisdag 22 mars

Så där nu är jag tillbaka igen. Det har inte hänt något speciellt under veckan som jag inte har skrivit. Missy har fått tagit det lite halv lugnt i veckan så det var skönt för henne. Det var inget planerat utan det blev bara så. Red lektion en gång, och så red Emelie henne en gång också och sedan har jag bara ridit/skrittat ut :)

 

Men i går och i dag har jag ridit dressyr på henne. I går red jag lite lätt bara för hon hade tagit det lugnt, så det blev ett litet jogging pass kan man säga. I dag då så red jag normalt eller vad man ska säga haha! Det gick bra, hon kändes jätte fin. Red mycket i galopp i dag och tränade på att hon ska börja samla ihop sig. När jag tränar det ensam så brukar jag göra det på en volt typ då jag rider fram i normal/frisk arbetsgalopp och sedan tar tillbaka bara några steg och sedan fram igen. Eftersom hon inte är så jätte starkt i samlingen än så kan jag inte ta tillbaka henne för många steg. Men det gick jätte bra idag, Emelie hjälpte mig lite med det och gav lite små tips :) Sen efter galoppen så la jag ner henne länge i trav, kändes jätte bra på slutet :)

 

Jag sitter inte på min data just nu så jag kan inte sätta in bilderna som jag har tagit.. Men så fort jag kommer hem så lägger jag upp bilder!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0