LÖRDAG 16 JULI

I dag red jag lektion för Helena och det går nästan inte beskriva vilken känsla kan fick i dag! Wow, har aldrig haft en sån bra känsla Missan någonsin. Det gick så sjukt j*vla bra! :D Satt och bara log hela tiden, blev så himla glad! Min lilla flicka som börjar bli stor :)

Vi började med att arbeta i galoppen, hon blir oftast bäst att börja med galoppen för då kommer hon ihåg bättre. Då red jag mest runt fyrkanten och hitta ett bra flyt och lägga in ibland några enkla byten lite då och då och byta galopp, så jag byte mellan vanlig och förvänd galopp. Det gick jätte bra, fattningar var helt otroliga i dag. Blir så himla glad och lite stolt faktiskt, haha tänker alltid tillbaka från när jag fick henne och så kan hon göra såna fina fattningar nu :) Vilken känsla det är, det är lycka!

Jag tyckte att galoppen kändes hur underbar som helt men sedan när jag började jag trava så var det helt otroligt. Fick ett sånt fint stöd i munnen och bra form på henne. Missy kan ju bli något bakom lodplan ibland men i dag var hon nästan mer fram med nosen. Här red jag också mest runt fyrkanten bara så hon skulle hitta sin egna balans och vid hörnen skulle jag göra några 10m volter och verkligen få till ställningen. Sist skulle jag göra några öppnor på långsidorna och det gick så bra, blir så glad! Fick en jätte fin takt och ställning, bara satt och log :D

Jag säger bara så här, fy fan vad jag älskar min ponny! Hon är verkligen min dröm som blev sann.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0