Tillbaka igen på spåret

Sådär ja, nu tar jag nya tag igen haha :D Aja, det blir så ibland när det är mycket som händer med skolan och stallet :) Men i söndag så hade vi alla medlemar i Sjövillan programträning för Roger vilket var jätte kul och bra för att få tips inför tävlings säsången. Jag red LA:P1 som vi inte riktigt är 100% säkra där än men jag ligger just nu och väger mellan den klassen så då var det lika bra att rida den för honom och höra vad han tyckte och om han hade några tips som kunde göra det bättre. Hon kan göra alla vägar i programet utan det är mest skolorna och dem enkla byterna som måste blir lite bättre.

Det gick sådär, helt okej för mig. Hon var lite spänd när jag red igenom programet första gången. Men sedan när jag red programet igen så gick det mycket bättre då jag fick lite tips av honom. Han sa bland annat att mina halvhalter måste blir mycket bättre så hon inte springer i från mig och bara viker in nosen. Tänkte på det hela tiden igenom andra programet och då gick hon mycket bättre. Både i takten och i formen :) Men enkla byterna var jag ändå ganska nöjda med för att vara oss i dags läget :)

I måndag så vilade hon så då hände det inte så mycket :) I går hade jag lektion för Ludde och det gick jätte bra! Vi gjorde både lösgörande saker och lite rörelser :) I traven var hon jätte fin, red lätt hela lektion och då blir jag mycket lugnare i min hand eftersom jag hittar min balans mycket bättre då än vad jag gör när jag sitter ner. Fick jätte fin takt och hon var även fin i formen :)

I dag onsdag så tog Emelie han om lilla prinsessan för jag slutar så sent på onsdag och då kommer jag hem jätte sent från stallet. Men hade ändå planerat att longera henne i dag så gjorde Emelie det åt mig, snälla hon så kunde jag vara hemma och plugga :)

Tänkte lägga upp en liten video från programträningen, kommer upp om ett tag :)


Kommentarer
Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan! :D

Kolla gärna in min blogg:

http://pauliinanilsson.blogg.se , även kallad "En satsande ridskoleryttare".



Jag har nu en tävling, "Dagens blogg". Där du kan vinna en länk till din blogg!! Det ändå du behöver göra är att kommentera "Jag är med".



btw. Väldigt fin blogg ^^

2011-02-09 @ 21:32:43
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0