Lördag 20 aug

Tog det lungt med Missy i dag också, vill inte rida så hård nu när hon blev vaccinerad i onsdags :) Men jag joggade henne lätt inne i ridhuset och det gick jättebra! Hon kände så fin. Jag började med att skritta länge på henne på kort tygel. Red på lite serpentiner med låg form så hon blir avslappnad. Jag älskar att rida på serpentiner när jag rider fram, det är en bra linje, både rakriktning och böjning får man. När jag rider på serpentiner så brukar jag lägga till lite saker också, brukar göra vi serpentinens båge en 15 eller 10 m volt och när man passerar medellinjen brukar jag lägga in en övergång till skritt eller halt. I går när jag skrittade fram gjorde jag halter när jag passerade medellinjen och halter gick jättebra! Har alltid haft lite svårt med att få till en bra halt men i går gick det jättebra :D Blev jätte glad!! :D

I traven sen red jag mycket runt fyrkanspåret då jag gjorde massa övergångar till skritt. Travade unge 1,5 bokstav och sedan en övergång, skrittar några steg och sedan trav igen. Så höll jag på ett tag i båda varven och hon var jätte duktig och lyssnade bra.

Tillslut kunde jag göra minde och mindre hjälper :) Jag tycker övergångar är en jättebra övning och man inte vet riktigt vad man ska hitta på med sin häst. Man får den båda lydig på hjälperna med också lite mer kvickare i bakbenen :)


Kommentarer
Postat av: sophia

jätte fin blogg! :)

2011-08-21 @ 12:14:18
URL: http://sophiaelisabeth.blogg.se/
Postat av: malin

JÄTTEfin häst!!!

2011-08-24 @ 11:47:28
URL: http://icelandicshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0