Tisdag 5 april

Red lektion idag för Ludde och det gick super super bra! Red ute i padocken, så himla skönt att rida ut, och hon var inte alls spänd eller så där på nerverna hon kan vara ute i bland. Det gick faktiskt jätte bra att sitta ner i traven idag så det var kul! Blir alltid lite extra glad när jag kan sitta ner :) Men vi gjorde en jätte bra liten "övning" eller ja, jag red på stora volten och på den öppna delen av volten skulle jag rida skänkelvikning till mitten då jag skulle rakrikta henne mot hörnet och göra en övergång till skritt och sedan trav igen. När jag kom till den sluta delen av volten skulle jag göra en liten volt och i volten skulle jag tänka lite taken bakdel, lite sluta take. Fick ihop henne jätte bra och igenom henne som kan vara lite svårt.

Gjorde samma tänk i galoppen med lilla volten. Då red jag på en 10 min volt typ när jag skulle tänka lite sluta tanke och det gick jätte bra, fick en lite aha upplevelse eller ett nytt knep för hon kom verkligen ihop och satte sig på baken :) Red inte flera varav så där utan några steg så och sedan några steg i vanlig arbetsgalopp och sen lite sluta tankte :) Så höll vi på så där lite i båda varven. Hon var så duktig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0