Sammanfattning 2009

Nu blir det en liten sammanfattning under vad som har hänt under 2009!! Vet inte rikigt om jag får med allt eller kommer ihåg allt men har försökt få med allt tror jag :D

Januari: Under den här månaden så började allt med Missy kan man säga. Jag fick och hon var min den 23 jan och det var då jag också slutade på min ridskola. Det var lite sorgligt att lämna ponnyn som jag red där, Cappuccino och sen alla mina vänner men kände att jag ville komma länge i min ridning. Så det var ett perfeckt slut och mellanrum. Slutade på gladö och började på Sjövillan direkt så Missy var min sammadag som jag slutade på Gladö. Under den här månaden hände det massor roligt och så åkte jag och Missy på vår första Kurs också på Johannesberg. Super kul!

Första bilderna på mig och Missy tillsammans :) Jag var helt överlycklig!
 

Lilla Cappuccino


Februari: Jag fick vara med i klubben ungponny satsning/ ungponnyprojekt som består av några tjejer i stallet. Vi hade en speciell programträning för oss hos Lottis som även är med i satsningen.

Programträning


Mars: Under den här månaden så hände det inte så jätte mycket. Det var mycket träning och jag och Missan försöker lärar varandra ännu bättre! Jag blev bara mer och mer förälskad i min prinsessa!



April: Åkte ut på våran första tävling tillsammans! Det var på Vällingby Ridklubb och red LB:1. Det gick jätte bra och hon skötte sig jätte bra. Det var hennes tredje tävling under hennes liv och jag var jätte nöjd!

Framridning på Vällingby


Maj: Maj var en underbar månad. Kom närmare alla tjejer i stallet och jag och Missy åkte på våran andra tävling. Nu var det på Enskede Ridklubb LB:1 och vi fick våran första placering. Vi kom 2:a och jag var helt överlycklig!! Sedan på slutet av månaden åkte jag ut på en till LB. Den här gången var det på SUndby Ridklubb och vi kom 7:a :)

Efter prisutdelingen på Enskede


Framridningen på Sundby


Juni: Då var det Sjövillans ponnyklinik tillsammans med några andra som exempel några från Sundby som kom och visade lite ungponny hoppning, . Jag var med och visade upp Missy och det var super roligt! För att se flera bilder från kliniken på alla som var med klicka på länken: Bilder

Jag, Missy och Ludde från kliniken


Juli: Hände inte så jätte mycket under den här månaden. Red ut mycket och hade roligt med Missy och alla vänner på stallet. Det var ju trots allt SOMMAR!! Min och Missys favoritbild tillsammans tog under denna sommar :) Jag och familjen var även i FALSTERBO som var grymt roligt!!



Augusti: Åkte i väg på en till tävlig i Mantorp. Den här gången åkte vi lite länge. Jag red LB:1 och en från mitt stall, Alva åkte med sin ponny Chealsa dit och red LA:1. Det gick jätte bra för oss. Vi båda kom 2:a :)

Missy & Chealsa, bästisarna


Efterprisutdelningen


September: Då var det tävling på DM hemmaplanen Sjövillan. Red LB:1 som var en av förklasserna. Det gick bra och kom 2:a :D Även min blogg kom till under September :D 

Efterprisutdelningen


Efter prisutdelningen


Även ett litet klipp från den här tävlingen som ni säkert har sätt i ett tidigare inlägg


Oktober: Red för LUSSAN för första gången. Åh gud vad nervös jag var men det var så sjukt roligt och det kändes jätte bra. Hon var jätte snäll och rolig att träna för. Gick även på en "Luddekurs" på Sjövillan på slutet av Oktober i tre dagar. Det var jätte roligt och lärde mycket :D Började även hoppa lite på Missy och hon blev bara bättre och bättre för varje gång som gick, super roligt!

Film från Lussan träningen



Film från kursen, programträning


November: Nu var träningen full i gång och försatte hoppa mycket som visade sig vara sjukt roligt med Missan! Det var även Globen Horse Show som var underbart med massor av shopping :D

Jag & Missan på promenad i höstsolen :D


December: Det hände inte så jätte mycket under december. Tränade mycket hemma men även tog lite lungt med Missan och hade bara roligt!!

Jag & Missan på väg ut och rida :)


Ja det var 2009 tillsammans med mig och Missy. Det tycker jag var en underbart år och 2010 ska bli ännu bättre!! Hoppas ni kommer fortsätta mig och Missy här i bloggen och den ska blir mycket roligare :D Hoppas ni har haft ett bra år alla vänner :) KRAM!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Gud vad kul att läsa :D

2010-01-02 @ 23:52:00
URL: http://jemps.webblogg.se/
Postat av: Terese

Gud vad ni är fina <3<3<3 du kommer att gå lång baby =) we love you

2010-01-03 @ 18:01:24
URL: http://misscherie.devote.se
Postat av: amanda

SÅ SJUKT FINA BILDER!!!:D

2010-01-03 @ 19:38:29
URL: http://gallianomarrone.blogg.se/
Postat av: Lina Renström

Gud vad tiden har gått fort ;)

2010-01-03 @ 22:33:56
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Jess

Trevligt inlägg med fina bilder på dig och missy :)

Ni borde komma till finland och tävla, ni skulle ha en stor chans mot våra ponnyn. Missy har väldigt fina steg, tycker speciellt mycket om hennes galopp . Lycka till, hoppas ni får ett bra år 2010!

2010-01-04 @ 10:28:17
URL: http://habiibii.devotes.se
Postat av: Linnea

GRYMT JOBB! Ni är så jäkla fina!!

2010-01-04 @ 11:39:40
URL: http://dressyrryttarn.blogg.se/
Postat av: ryttare för livet

din häst är värkligen vacker (:

2010-01-04 @ 11:42:26
URL: http://ryttareforlivet.blogg.se/
Postat av: Emelie Nordström tränings- tävlings blogg mm

vilka fina bilder och fin blogg:) Besök och kommentera gärna min:)

2010-01-06 @ 15:21:45
URL: http://emeelien.blogg.se/
Postat av: Greta

Älskar din ponny! Jätte fin verkligen :) och vart har du köpt ditt pannband? Det V-formade med en stor diamant i mitten, så sjukt snyggt! :D

2010-01-07 @ 10:14:25
URL: http://tallgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0