Söndag 7 feb

Åh det gick så himla BRA att rida idag! Verkligen en underbar dag med fint väder också. Bara solen kommer fram blir man glad! Fick en läxa från lektionen sist att göra en övning på Missy som jag skulle göra i helgen och det gjorde jag idag. Red i ridhuset och tränade super mycket på skänkelvikningar. Skulle göra skänelvikningar mot väggen på långsidorna och sendan efter några varav skulle göra köra skänelvikningar snet igenom. Jag fokoserade jätte mycket på det och hon vart så himla fin!! Hon blir så lösgjord hela hon när man göra mycket skänelvikningar på henne, as bra övning på henne för att när det fungerar så blir även galoppen as bra!

Efter vi var klara i ridhuset skrittade vi (jag, Emelie och Linnea) av dem ute i det fina vädret i 20 min typ. Det gick även också jätte bra och var as mysigt och hon gick först nästan hela vägen. Hon har på sen senaste veckorna villat gå först när vi rider ut och det är jätte bra!!

När allt var färdigt med Missy så red jag Diva. Det gick även bra med henne och hon var rolig att rida. Ska rida henne lite mer nu till tävlingen så jag "hittar" hur man ska rida henne, ska bli jätte roligt. Bra att rida lite andra hästar också. I morgon ska Ludde rida Missy, berättar hur det gick i morrn! Ha det bra

Bild från somras på mig och Missy


Kommentarer
Postat av: Tove's Hästblogg

Svar: Tack :D

2010-02-07 @ 19:40:05
URL: http://sunnysolvej.blogg.se/
Postat av: jenny

härlig bild! vill också ha sommar!

2010-02-09 @ 13:22:44
URL: http://jbostrom.blogg.se/
Postat av: jenny

härlig bild! vill också ha sommar!

2010-02-09 @ 13:22:47
URL: http://jbostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0