Fredag 2 april

Åkte till stallet tidigt i dag för att hjälpte Emelie lite och som skulle åka och tävla och sedan så att jag skulle hinna rida innan vi åkte på clinicen. Mockade först till Missy och Kanyon och gav dem nytt spån så det vart fint och mysigt i deras boxar :) Sedan började jag göra iordning Missy. Stod och borstade henne i ett tag och bara tog det lungt och myste med henne.

Sen gick jag upp till ridhuset och red. Det gick jätte bra och hon kändes fin. Först gjorde jag massa skänelvikningar och övergångar, och sedan i galoppen gjorde jag även mycket övergångar från galopp till skritt som gick väldigt bra idag. Brukar ha lite svårt att få till skritten men det fungerade jätte bra idag :) Sedan red jag igenom LA:1an. Det kändes helt okej men kände att jag måste rida mycket nogrannare. Men det var ändå saker som gick jätte bra :)

Missy och jag efter ridpasset


Sedan åkte jag, mamma, Isabelle och Sissel till Enköping där clinicen för Patrik Kittel höll hus :) Jag tyckte klinkien var grym, den var sjukt bra. Fick massa inspriation som jag kommer att tänka på när jag rider och han gav jätte bra tips. Patrik är min favorit inom dressyren och älskar hans ridning och det BÄSTA på hela klinken var att han pratade med mig, precis innan kliniken började!!! :D Det var inte västa konversationen utan han sa bara att det skulle vara bäst för våran egen skull så vi skulle se bra om vi flyttade oss lite mer åt andra hållet. Men ändå han kom fram och pratade med mig, helt sjukt, vart jätte glad för jag tycker ju om honom så mycket!! :D haha det gjorde min dag :D

Fick några filmer från klinken som jag lägger upp i ett nytt inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0