Tisdag 27 okt

Idag red jag tidigt på morgonen. Alla red själa och det gick super bra. Först för att hon skulle blir lite snabbare för min hjälper och lyda mer så gjorde vi halter. Trav halt trav halvt vi varje bokstav runt fyrkanten. För tog det ganska lång tid innan hon riktigt stod stil men det vart bara bättre och bättre för varje halt man gjorde. Sen gick det super bra och hon vart jätte fin. Fattningar gick också jätte bra och hon var jätte fin i galoppen.

Sedan efter lunch så tittade vi på två 4-åriga. Ena var Sissels (en av stalltjejerna) häst och den andra var Luddes som hon har för att utbilda den. Först fick vi se Sissels häst och visade vad man gör man när rider dom och sedan fick Linnea rida Gunde och göra samma sak och det var intressant att se.

Sen så skulle vi egentligen ha ridit en tipsrunda men hästarna men det vart inte så.. Så då fick vi istället rida lite lungt i ridhuset med hjälp om man ville. Jag red inte för att jag tyckte Missy gick så bra passet innan och tyckte inte hon behövde då gå i ridhuset igen. Sen på kvällen kom Traudi som är en super bra tränare och hade föredrag och "Handen" kan man säga. Den var super bra och lärde mig ganska mycket. Vi fick testa två och två hur det känns för hästen när man gör saker i handen och även träna på hur man ska hålla rätt. Ena skulle hålle bettet med händerna och den andra skulle hålla tyglarna som man gör när man rider och så skulle man först drar och så fick den som höll i bettet känna hur skarpt det är. Och sen tränade vi på lunga och fina händer och det kändes mycket bättre. Det var en super bra och roligt teori.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0