Lördag 24 okt

Idag hoppade jag och det var super roligt!! Skulle rida hopplekton för Helena med Linnes och Agnes. Åkte ut till stallet tidigt för att vi skulle rida vid 10.00 så var där vid 09.00. När jag kom så bärde vi fram hindrena och sedan gjorde iordning hästarna. Sedan började vi rida och Missy var så sjukt pig och taggad! Hon tyckte det var jätte roligt! För så travade vi bara över några olika travbrommar och sedan galopperad över några och sedan hoppade över små hinder. Sen la vi på mera och mera och tillslut så vart det till en liten bana. Vi hoppade inte alls högt, bara små och lätta hinder men det var för att Missy och Linneas häst, Rachman, är ganska så oernfarna i hoppningen och har inte hoppat så mycket i deras liv men det var super bra så att dem blir säkra i det. Övningarna vi gjorde var i alla fall super roliga och jätte bra för våra hästar.

Missy var i alla fall super duktig med tanke på att hon har inte alls hoppat mycket och det var en sån stor skillnad från förra gången vi hoppade. Då tvekade hon mycket nästan på varje hinder och stanade en del men nu var hon mycket mer säkrare och "litade" lite mera på sig själv och mig och tog mer sug på hindret än att fly från det så det var sjukt roligt. Vart jätte taggad när vi hoppade och det är så sjukt roligt med hoppning. Ska börja hoppa lite mera för att det är sjukt roligt för ryttarn och hästen men även bra för balansen. 

Det som vi red/hoppade idag såg ut så här;

                            

Sedan red jag och Emelie Zorino och Chelsea. Vi red ut på dem och det gick jätte bra och jag och Emelie skrattade så mycket. Det var super roligt!! Så idag var jag i stallet nästan hela dagen, mysigt!! I morgon ska jag bara ta det lungt med henne, ska bara skritta ut så hon får ta det lungt.

Vi hörs, KRAM!

Kommentarer
Postat av: N

Fin blogg, snälla, skulle du kunna rösta på Black Jack till årets häst? Gå in på den här länken, http://www.libresse.se/Pages/General/FlashContainer.aspx?id=57162 å sök på Black Jack. Dt skulle betyda mkt :) <3

2009-10-25 @ 08:49:36
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: nicole hartwig - hästblogg

sv: tack! detsamma. :)

2009-10-25 @ 17:41:47
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0