Onsdag 9 dec

I dag skulle Ludde ha ridit Missan men hon han inte eller vad det var så då fick jag rida en lektion i stället. Fick stressa mig ut för att hinna i tid. Gjorde iordning henne super snabbt.. Jag hatar att stressa med hästen, stackarn. Men men sen var det bara och gå upp till ridhuset och sitta upp. Sen kom Ludde in och började hjälpa mig. Första kom vi fram till att en gång i veckan så ska vi bara träna på min sits och det var sjukt bra! Vill verkligen att det ska bli bar med min sits nu men det tar lång tid :)

Sen började vi rida och först så arbetade vi mycket i skritten med att jag skulle hitta lunget och "skritten". Efter skulle jag svänga runt så hon skulle böja sig på volter och det var så svårt i början med att få med henne. Så då fick jag göra halt och böja henne från halt i stället så att halsmuskeln skulle hoppa över från höger till vänster och så vidare. När jag hade gjort det ett tag så gick det jätte bra att få över muskeln. Sen red jag vidare i trav och skulle tänka samma sak ungefär med halvmuskeln och det kände jätte bra och vidare så arbetade vi med galoppen och den gick jätte bra idag! Kunde verkligen "rida" i den men båda öka och minska och få från stora galoppsprång till lunga och fina galoppsprång.

Jag red inte så jätte länge och inte så hård men det var bra tyckte jag också. Det känns som om hästarna blir som finast när dem grundläggande "enkla" sakerna fungerar. Hon kändes super fin sen och jag var glad :)

I morgon blir det inget stall för mig men i morgon ska Ludde rida henne :) Vi hörs!



Världens finaste Ponny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0