Lördag 1 okt - TÄVLING ALLVENSKAN ELIT OMG 2

I dag var det tävling igen och det var andra omgången av Eliten som hölls på Stora Wäsby fältrittklubb. Det var jag, Agnes på Uptown Boy, Ida på Valentine Dice och Chatrine på Bambino som rider i laget. För mig blev det även en liten för klass så Missan skulle få se banan lite innan hon skulle gå lag klassen :)

Lag 2003: Mitt fokos på den här klassen var att på henne så avslappand som möjlig och få en bra form på henne så att hon inte skulle bli kort i halsen speciellt i trav programet. Kom även på att det här skulle bli min och Missys sista Lag 2003 program tillsammans som vi tävlar eftersom jag är 18 år så då tänkte jag nä nu ska jag bara gå in och ha kul i det här programet så det blir det gott minne för livet :) När jag kom in i ridhuset och sedan på banan kändes hon jätte bra och avslappnad, inte alls spänd. Hon lyssnade jätte fint på mina hjälper och hon kändes super i halsen och formen :) Hela programet kändes jätte bra, fick en stor miss vid sista ökade galoppen då hon tittade på staketet nere vid upptagningen så hon gjorde ett litet "hopp" och kollade haha men det gjorde inget hon var så duktig ändå och jag var super nöjd när jag kom ut från banan. Var så himla nöjd med att jag fick henne så bra i formen och att jag kunde bara lägga ner mina händer i traven och bara ha dem där :)

Det hela slutade med att jag fick 74 % och det blev en VINST. Åh vad glad jag blev, det var så himla kul speciellt när man är jätte nöjd med ett program och så får man bra betalt för det oxå :D Vann ett jätte fint schabrak Schokemöller som var i marinblått, jätte kul :D

LA:P1: Sen var det bara att ladda om inför lag klassen som började med att Agnes red först i vårt lag. Hon red en jätte fin ritt men en stor miss och fick fina 62%. Sedan var det Ida som även red en jätte fin ritt och slutade med 63%, duktiga tjejer!! :D

Sen var det min och Missys tur. På framridningen kändes hon jätte fin och lugn. Hade Ludde även där som ett lite stöd på framridningen, alltid skönt och en liten trygghet att ha sin tränare vid sin sida på tävling. På banan sen kändes hon också jätte bra och fin. Kunde ha haft lite mer power i henne men men så mycket att tänkte på i ett program. Det jag tänkte mest på var att jag skulle ha henne så stadig som möjligt i huvudet och det målet uppnådde jag. Hon kändes jätte fin och programet kändes bra också. Skolorna kan självklart bli bättre samt enkla byterna då hon blir lite små spänd i skritten men det är de saker vi håller på att träna på :) När jag kom ut från banan var jag jätte nöjd över vår ritt. Är så himla nöjd med att hon är så lugn och verkligen lyssnar på mig extra mycket på tävlingar. Verkligen teamkänsla :)

Det slutade med att jag fick 65,8% :D Blev jätte nöjd med de resultatet! Efter mig var det Chatrines tur och hon red oxå en jätte fin ritt och fick oxå 65%! Det hela slutade med att vi kom på en 3:de placering med laget och jag kom på en 6:de placering individuellt :D Åh det var så himla roligt och vi alla var så nöjd! Det roliga var också att det var inte alls många poäng för att vi skulle ha kommit två men vi var super nöjda ändå :D Världens bästa tjejer och lag!! Vann i lag gjorde Årsta Runsten och två kom Djursholm, grattis!!! :)

Fick tyvärr inga bilder från i dag.. Men filmer har jag som jag ska lägga upp :D Men bästa Agnes tog lite bilder som jag snodde ifrån :D Även Ella tog lite bilder på mig från förrklassen som jag kommer lägga upp när jag får dem :D







Haha, vårt lilla "seger" hopp :D


En riktigt rolig grej som även hände i dag var att det kom fram en jätte söt tjej fram till mig och sa att hon tycker om min blogg jätte mycket :D åh blev jätte glad, det gjorde min dag lite :D Tusen tusen tack igen, du var så himla gullig :D En extra stor kram till dig!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Gud vad roligt att det gick så bra! Grattis! :D

2011-10-02 @ 17:37:35
URL: http://sofiekjellver.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Gryyyymt! :D Grattis! :D



2011-10-03 @ 13:47:51
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Elin

2011-10-05 @ 00:20:08
Postat av: Elin

Härligt Ella! Så roligt att läsa om hur det går för dig. Och att det går så bra dessutom. Kört hårt!! :D

2011-10-05 @ 00:20:45
URL: http://elincerha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0