Tisdag 11 jan

I dag var det träning för Ludde och det gick sååååå bra! Missan var så fin. Det var så kul för hon vilade i går, och sedan har jag bara tagit det lugnt i helgen med henne och ändå kändes hon så fin! Hon brukar alltid vara lite små pig och lite spänd i början av passet när jag rider fram, men det var hon inte alls :)

En sak som passa Missan är att göra övningar där det innehåller mycket saker, så hon har alltid något att tänkta på. Den övningen som vi gjorde var riktigt bra och passade henne jätte bra. Både lite balansträning, lydnad och övergångar var med. Övningen var att jag vände in på hörnlinjen och skulle rida skänkelvikning till kvartslinjen, när hon blev rakriktad skulle jag fatta galopp och gå in direkt på en 15m volt. Tillbaka vid kvartslinjen igen skulle jag göra en övergång till trav i några steg och sedan en övergång till skritt. Skritta några steg och sedan trav igen för att flytta henne tillbaka till medellinjen i skänkelvikning och sedan ut på fyrkantspåret igen.

Om du inte kommer på något du ska göra med din häst, speciellt om du har en häst som är lite het, testa den här övningen. Jättebra!


Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

sv: Tack så mycket =)



Ni med!/Maria

2012-01-12 @ 13:08:29
URL: http://dressyrsnack.se/
Postat av: Tove Danielsson

Sv: Tack så jättemycket! :D

2012-01-12 @ 16:23:53
URL: http://tovedanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0