Söndag 4 sep - TÄVLING ALLVENSKAN ELIT

I dag var det Allsvenskan elit omg 1 på Rimo ridklubb där jag och Missy var med och tävlade. Det blev en förklass då det var Lag 2003 och sedan självklaste lagklassen som gick i LA:P1.

LAG 2003: Missy brukar alltid gå bättre när hon har fått gått runt bana och sett hur den ser ut så därför brukar jag rida en förklass så hon får se sig runt då jag inte har något speciellt krav på henne. Red fram lite lungt så vi har kvar krafter till andra klassen men hon kändes jätte fin och lugn. Inne på banan sen gick det bra. I förrklassen brukar jag få henne lite kort i halsen då hon är lite små spänd och så, fast hon har åt andra sidan också blivit mycket lugnare och säkrare på tävlning, men jag var ändå nöjd med programet, det var helt okej fick en lite kort som sagt men jag var nöjd med att jag tänkte på att få upp nosen hela tiden vilket  jag kan glömma bort ibland när jag rider program. Men det slutade väldigt roligt ändå och jag fick 67% och kom en utanför placering :)

LA:P1:
På framridningen kändes hon jättefin och lugn, inte alls spänd. Inne på colektionring kändes hon också super fin och fick henne verkligen fin. Men sedan inne på banan så fick jag inte alls lika bra "power" i henne. Det var så synd om en liten miss av mig för hon var så fin och lugn av sig så jag hade bara behövt trycka på lite mer tryck och större steg i rörelserna men men man lär sig ju trots allt :) Jag red även fel en gång.. Haha inte bra Elinore! Men det var inte ett sånt stort fel iaf, jag började med att rida volten till höger ist för vänster :P Det slutade med att jag fick 62, ngt%. Helt okej tycker jag ändå för att domarna var hårda. Men nu vet jag exakt hur jag ska rida inför nästa gång :D

För laget gick det helt okej för oss, alla var super duktiga!! Men vi kom på en 5 plats tror jag utan 7 lag. Vann gjorde Årsta runsten har jag förmig och två Djursholm, Grattis :)

I helhet är jag väldigt nöjd med dagen, Missy blir bara duktigare och duktigare för varje tävling :D Min älskade Missy!

Fick tyvärr inga bilder från dagen men därimot film som jag kommer lägga upp :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0