Söndag 11 september - TÄVLING DM

I dag det var DM som vi, Sjövillan hade. Fast den var inte hos oss på Sjövillan utan det var på Vällingby ridklubb. Jag och Missy startade i båda klasserna som fanns - LA:1 och DM klassen, FEI inledande som blev debut i FEI :)

LA:1 - I den här klassen kändes hon jättebra! Hon var mycket bättre med halsen nu än vad hon var på förra tävlingen i första klassen. Hon gjorde allt som hon skulle och var inte alls spänd. Men tyvärr så gjorde jag att vi fick två stora missar och lite små missar. De stora missarna var att i första mellantraven fall vi in i galopp då jag trycker på för mycket när hon ändå har kommit igång så fint.. Det får tränas bort. Fick ett tips av en att jag ska tänka, en två tre och sen räcker det för annars blir det för mycket. Det andra var att i sista galoppfattning så blev det fel galopp :P Men jag tyckte hon kändes jättebra ändå :D

Det slutade med att jag fick 66, ngt % och kom 2:a :) Vinsten tog Sofie Styf på Rivaldo från Sundby ridklubb, Grattis :)

FEI Inl - Debut i FEI för båda mig och Missy så jag var riktigt taggad och tyckte det skulle bli så jävla roligt. I programet kändes hon bra, hon blev lite små spänd vid vissa ställen men tyckte ändå hon var fin och hade bra tyck i henne. Hon var desutom mycket bättre i formen i den här klassen också. Men fick några stora missar här också. I den första mellantraven så gjorde jag samma misstag igen.. Haha ELINORE fy!! Men nästa gång ska jag verkligen tänka på det, tänkte på det i nästa ökade traven och då ökade hon jättefint! :D Blev även så glad att jag klarade av att sitta ner i dem nu när det var på lång bana :D

Skolorna blev jag faktiskt ganska nöjd med, dem är inte riktigt 100 % bra för de kan bli mycket bättre men var ändå nöjd med dem för de vi kan i dag. Bakdelsväningarna var också en av missarna, det gick sådär. Har precis lärt mig det och Missy kan inte heller det 100 än men det får vi också ta och träna på. Annars gick det bra i skritten, hon blev lite spänd innan jag skulle fatta galopp och även där blev det ett litet missförstånd. Hon tycker hoppar, snubblar och fattar fel galopp haha :) Men annars gick det jätte bra och jag är super nöjd med våran debut och med tanke på att vi inte har ridit igenom det här programet så mycket innan :) Duktiga Missy :)

Men det slutade med att jag fick 62,80 % i snitt :D Blev så himla glad med tanke på de missar jag fick :D Världens bästa Misst :D Det kom vi i mitten så är jättenöjd med våran debut :D Nu laddar vi inför nästa gång! Längtar redan :D

Vann DM gjorde Gabriella Sohlberg på Milous Pandora Tootsie på 67%, två kom Catherine Kleberg på Bambino som är från Sjövillan och trea kom Ida Pantxar på Valentin Dice som även är från Sjövillan :D Även Ella Viebke som också är från Sjövillan på Daylight tog hem DM silvret :D En riktigt bra dag för Sjövillan :D Grattis alla!

Fick tyvärr inga fina bilder från tävlingen i dag då Missy inte ville vara med på kort haha :D Men om det är någon som fick någon bild så får det jätte gärna skicka de till min mail, [email protected] Tack :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0