Onsdag 7 september

På söndag ska jag tävla igen då det är DM. Det är vi som har DMet i år men den kommer inte vara på Sjövillan utan på Vällingeby ridklubb :) Där blir det Missys och min första FEI klass :D Gud så kul! Det var mitt mål med Missy, att tävla ett FEI program, även om det är reg eller nat :) Så det får vi se hur det går, ska blir jätte spännande.

Så idag blev det ett lite dressyrpass på henne som gick AS BRA! Började med att skritta henne och gjorde lite volter hit och dit. I traven gjorde jag mycket övergångar både på volter och rakspår och hon kändes super redan från början. i galoppen sedan gjorde mycket tempoväxlingar så man varierar galoppen. Så red fram och sedan tog tillbaka och det gick jättebra! Jag och min syster Emelie kom på en sån jävla bra grej att jag ska lägga ner händerna på manken typ, för jag brukar hålla mina händer ganska högt upp, men när jag la ner dem så gick det så jävla bra! Tänk att en sån liten grej kan göra sådan skillnad.

Sedan red jag lite trav på slutet och tänkte samma sak där med mina händer och det gick så bra. Gjorde några skänkelvikningar och några få slutor. När jag tränar på slutor brukar jag göra så att jag rider på en diagonal. Först rider jag rak in på diagonalen och håller henne rakriktad med diagonalens riktning. Sedan tänkter jag slute sluta tanke några steg och sedan tillbaka igen på rakrikningen och igen lite sluta. Det fungerar verkligen jättebra tycker jag :)

Sedan la jag ner henne och då var hon också jättefin! Duktig ponny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0