Lördag 13 aug - TÄVLING

I dag var jag och Missan och tävlade i Eskilstuna och red Lag 2003 och LA:P1 :) Först ut blev det lag 03 som blev en förklass inför la:p1an. Tävlingen var utomhus och Missan kändes på framridningen jätte avslappnad och lyssnade jättebra på mig vilket var jätte bra för hon brukar alltid vara lite små spänd när det är utomhus. Sedan inne på banan blev hon lite spänd men jag är ändå vädligt nöjd för hon lyssnade på mig jättebra fast hon var lite spänd och hon gjorde allt som hon skulle. Men när hon blir lite spänd så håller jag i henne ngt och då blir hon lite kort i halsen vilket drar ner mycket på poängen. Men jag fick ändå 62,5% så jag är nöjd.

Sedan var det bara att vänta inför nästa klass som jag skulle rida kl kvar i fem och jag red Lag 03 kl kvart i 12 så det blev en liten väntan men det var ändå bra. Missy fick sova lite (hon brukar alltid stå och sova i transporten haha) och äta lunch och ladda krafterna medans vi kollade och var med de andra i Sjöis temet. Ebba med Fix Viktoria och Rebecka på Ellison också där och tävlade så då kollade och hejade på de medans, även Agnes på Uptown Boy tävlade också där med de hade inte kommit då utan det kom lite senare för hon startade sent La:p1an. Det gick i alla fall jätte bra för tjejerna. Ebba vann LB och kom 4:a i LA:1 och Rebecka kom 2:a i LA:1, GRATTIS TJEJER!!

Sen blev det tid för att lasta ut och göra iordning lilla M. Framridningen kändes hon också jätte bra och fin. Tänkte lite extra mycket på att få fram och ut halsen på henne då jag gjorde mycket övergångar i alla gångarter. I la:p1 programet sen så kändes hon mycket bättre, inte alls lika spänd som hon var i förr klassen och jag tänkte hela tiden på nosen, halsen och att andas själv. Man glömmer oftast bort att andas i när man tävlar som är så viktigt! Fick lite små missar som i första galoppfattningen då det blev ett missförstånd och sedan i skritten. Men jag var ändå jätte nöjd när jag kom ut för att jag kom ihåg nosen och att andas, och att hon var avslappnad.

Det hela slutade med att jag fick 65 % och vann LA:P1 :D Super super kul, våran första vinst i LA:P1 :D Blev jätte jätte glad :D Världens duktigaste Missy!!

Har video från LA:P1 som jag ska lägga upp men det kommer i veckan, jag lovar! Men kan visa lite bilder från dagen :D











Ebba och Vickan när de vann LB :D


Rebecka och Ellison som kom 2:a i LA:1 :D





Kommentarer
Postat av: Issa

Grattis Ella vad ni är duktiga :) KRAM!!

2011-08-16 @ 07:55:14
URL: http://isabelleserrander.blogg.se/
Postat av: lisa

Fattar inte hur ni kunde vinna?!!! Din ritt var inte alls bra, och det var många många fler som var mkt bättre!! Det är en under att du ens blev placerad!!

Jag var där och såg din ritt.

2011-08-19 @ 10:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0