Söndag 22 maj - TÄVLING

I dag var det finalen i Allsvenskan div 1 på Årsta Runsten. Har alltid velat tävlat där så det var kul att finalen var där :D Jag red två klassen, en förklass som var LA:1 och sedan lag klassen LA:P1.

LA:1 : På framridningen kändes hon jätte fin och super lugn var hon, red inte fram alls länge, kanske 20 min. Helt avslappnad och inte alls spänd. Väl inne på banan kändes hos också jätte fin! Hon gjorde allt bra och fick bara någon lite miss så var jätte nöjd med programet. Men ibland så tycker inte dommaren likadant som det känns och det gjorde inte den här domaren utan fick bara 60 %. Haha det var så konstigt men aja alla tycker olika och det är som sagt en bedömningssport vi håller på med :) Men jag var ändå jätte nöjd med programet. Hade en bra känsla och Missy var lugn och fin!

LA:P1 : Min och Missys första LA:P1 någonsin, jag har aldrig tävlat det inte Missy heller så det var våran första tillsammans. Jag var andra i lag som red och såg innan att dommarna låg ganska hård så sa till mig själv innan "okej jag blir jätte nöjd om jag klarar skolarorna och enkla byterna någorlunda bra och struntar i procenten just nu, blir nöjd om jag får 57% ändå".

På framridningen var hon jäääätte fin! Kändes så bra och gjorde jätte fina skolor och enkla byten! Duktiga Missy. Red inte fram lägge här heller utan 20 min. Programet sen gick också jätte bra! Skolorna gick jätte bra, enkla byterna helt okej fick några trav sten innan skritten men hon fattade riktigt fint sen, sen fick jag en stor miss i en galoppfattning efter skritten då det blev ett litet missförstånd för jag var inte riktigt tydlig med vad jag ville men det löste sig och fortsatte på bra i resten av programet. Hon var också lite trött i bakbenen i galoppen då jag tappar lite power men det var ganska förstårligt att hon var trött så bra som hon hade gått båda i förklassen och sen på framridningen.

Var jätte glad sen när jag kom ut med vår debut tillsammans att vi klarade av alla sakerna ändå helt okej. Sen gick vi och väntade och jag förväntade mig inga wow resultat men sen ropade mamma och sa 65, 90 % procent!!!! Blev så himla chockad och helt överlycklig!! Fick kramt i min kinder för jag kunde inte sluta le!! :D 

På det låg jag 1:a ändå tills de 4 sista då Ida som även red i laget kom med fina 67% och gick upp i ledning, heja heja Ida!! Ännu bättre blev det för laget. De andra som red i laget var också super super duktiga! Ella och söta Delle gjorde också en debut och var jätte duktiga! Fina Ebba och Totte red en fin ritt och fick ihop 64% vilket också var jätte bra!!

Det hela slutade med att jag kom två individuellt, helt otroligt! Min första P1 och jag blir placering, jag var så chockad hela tiden och så himla lycklig!!! Min dag kunde inte ha blivit bättre! Ida vann individuellt och Ebba kom på en trede placering i c-klassen. Sen var det de bästa att vi vann i omg 3 och VANN HELA DIVISION 1!!! :D

Åh vi alla var så himla glada!! Världens bästa lag och tjejer! Ni är bäst! Är så himla glad över hela denna här allsvenskan, alla omgångar!! Och den här dagen kunde inte ha blivit bättre, världens bästa dag nästan den lyckligaste dagen i mitt liv. Jag kunde aldrig sluta le!!! :D

Världens bästa SJÖVILLAN!!

















Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius

Grattis! :D

2011-05-24 @ 12:09:02
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Johanna

Grattis! :D

2011-05-24 @ 15:31:44
Postat av: Lena (Idas mamma)

Underbart att läsa! Man känner glädjen genom skärmen liksom :) Det har varit toppenkul att lära känna er och alla i Sjövillan har varit så gulliga. Du och Missy kommer gå långt ihop, ni är så fina tillsammans! Du har en fantastiskt fin ponny! Kram

2011-05-24 @ 21:28:51
Postat av: Lina Renström

Ni är grymma ! Grattis ! <3

2011-05-24 @ 22:32:46
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: annis

Åh, du är så duktig & rider så himla bra (: Stort grattis till er som vann, jätte kul verkligen!

2011-05-25 @ 17:16:23
URL: http://aanniiiss.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Åh, grattis!! :D

2011-05-25 @ 20:38:43
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0