Tisdag 15 mars

Tisdag i dag vilket betyder att jag hade lektion i dag för Ludde. Det gick jätte bra och Missy kändes super!! Vi började med galoppen då jag tränade jätte mycket på övergångar till skritt och sedan fattning igen på stora mittvolten. Efter jag hade gjort det i båda varen så skulle jag fortsätta i galopp och rida på 4 serpentinbågar. På mitten av bågen skulle jag göra ett enkelt byte typ och sedan fortsätta i bågen för att återigen göra ett enkelt byte :) Det gick också jätte bra!

I traven sen kändes det jätte bra! När jag håller i remen i yttertygeln så går det mycket bättre då jag blir mycket stadigare för Missy och har lite lättare att sitta ner :) Red inte så jätte mycket i traven idag utan gjorde några öppnor i båda varven på långsidorna och några mellantraver som gick jätte jätte bra i dag!! Hon har blivit så duktig och stark!! Jätte kul :D

Missy idag innan ridpasset :)


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Kan du inte skriva ett inlägg om hur du tränat upp hennes mellantraver? Skulle vara grymt roligt att läsa, vet att du alltid klippte bort dom från dina filmer förut, och nu så såg dom ju så himla GRYMMA ut på senaste filmen! Du har gjort ett sånt jobb med dom, skulle vara roligt att läsa om! :D



Kram på dig

2011-03-16 @ 15:26:19
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Julia

Blogga igen :D :D älskar din blogg!!

2011-03-22 @ 10:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0