Flerdags uppdatering

Dålig uppdatering igen men jag har inte haft tid att skriva, fast det är lov. Har haft fullt upp hela tiden :) Men tänkte skriva lite kort om vad jag har gjort och hur det har gått med hästarna.

Missy:
Hon har gått super bra dem här dagarna. Har skritta ut, sen så har hon vilat en dag och i tisdag red jag lektion som gick jätte bra! I går så red jag själv lite lätt dressyr då jag gjorde lite skänkelvikningar och massa övergångar. På slutet tränade jag lite på slutor i skritt då jag kommer åt henne lite bättre :) Det gick jätte bra men det är lite svårt tycker jag :)

I dag då red jag lektion igen. Hade lektion tillsammans med Emelie och Helena i dag, lite roligt att rida grupplektion ibland :) Men det gick jätt bra, hon kändes lite trött men hon var fin ändå :) Red mycket förvänd galopp både på serpentiner och runt fyrkanten och ibland gjorde jag några påbörjade enkla byten :) I traven sen skulle jag träna på lite påbörjan sluta och lite skänkelvikningar. Skulle rida på någon niogonal och först rida lite skänkelvikning och sendan bara mot ställa och tänka lite sluta några steg för att sen stella om och rida skänkelvikning igen :) Passar henne jätte bra eftersom hon inte är så säkert i slutorna än och kan det inte riktigt men hon börjar lära sig :) Allt tar sin tid bara och man måste tänka på att inte ha för brottom :)

Kudden & Mossy: Båda killarna har gått jätte bra dem här dagarna. Blir nästan bätte och bättre för varje dag, speciellt lilla Kudden som har gått jätte bra och blivit jätte fin! :) Roligt att rida lite andra och annorlundare hästar ibland, även jätte nuttigt för att stärka sin egna ridning :)

Två bilder på gulle Kudden idag :) Fick tyvärr ingen bild på Mossy men ska försöka komma ihåg att göra det i morgon :)





Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Hejsan,



ska du tävla i gripen 19 mars? :D



kram!

2011-03-03 @ 21:19:08
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

SV; Yes, vad kul, då ses vi! :D

2011-03-03 @ 21:34:59
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

SV; jaa :D jag ska bara rida la1, du då? :D

2011-03-04 @ 09:31:19
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0