Tisdag och onsdag 1 juni

I tisdags red jag lektion för Ludde. I början av lektionen kändes Missy lite stark, fast ändå inte stark men ändå stark i munnen och fick inte med ryggen lika bra som vanligt. Så vi började med en grej men slutade med den och bara la ner och tog upp formen hela tiden, från jätte låg i formen till normal igen. Det blev sådan himla skillnad. Vi gjorde inget speciellt, utan jag först i helt vanlig arbetsgalopp i jätte låg form och hon galopperade jätte fint då! Sen i traven skulle jag först ha vanlig form vid spåret och sedan skulle jag vända som en halv cirkel över banan och där skulle jag lägga ner henne och sedan när jag kom fram vid spåret igen ta upp formen. Det gick också super bra, hon fick strecha sin rygg lite där och hon blev så himla fin! Ibland är behöver man inte göra massa övningar för att få hästen fin utan en sån här liten grej kan göra så mycket! :D

I onsdags så red jag dressyr ute och tänkte samma sätt som vi gjorde i går på lektionen. Hade henne jätte låg i formen hela passet och red bara på volter och rakspår. Hon kändes jätte fin och det kändes som hon tyckte det var lite skönt att få gå så :) Den där passade verkligen Missy jätte bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0