Tisdag 14 juni

Jag och Missy hade lektion i dag och det gick jätte bra! Jag fick börja med att rida i galoppen då jag först skulle rida 6 serpentiner. Har aldrig gjort det förut på Missan men det gick bra, lite svårt att hinna med men vi är på väg! Känner reda bara på några veckor hur mycket starkare hon har blivit. Så roligt!! Blir så glad när vi börjar kunna göra saker.

Sen la vi till också att jag skulle göra ett enkelt byte efter tre serpentiner och sedan byta galopp och rida de sista tre serpentinerna, precis som det är i fei lag programet. Efter de gjorde vi några enkla byten och sedan skulle jag la ner formen så mycket som möjligt och rida nästan på långa tyglar kan man säga och hon skulle ändå vänta kvar på mig. Det gick jätte jätte bra! Hon väntade kvar så fint och bra :)

Sist av allt red vi lite i traven då vi gjorde några få öppnor och sedan skulle jag rida halvt igenom och rida lite skänkelvikning/sluta då jag skulle ställa först åt höger som i en vanlig skänkelvikning och efter några steg motstäld (pågående sluta) och då höl vi på så där. Det gick jätte bra med de också, blev bättre och bättre för varje gång vi gjorde det då hon följer med på noterna haha :)


Kommentarer
Postat av: Camille

Nämen Elinore nu blev de ju lite fel! Serpentinerna är ju i FEI lag!

Grattis till det andra kvalet! :D

2011-06-14 @ 22:12:05
Postat av: Elinore - Dressyrblogg

Camille: haha oj har inte riktigt koll på de programen :D det är bra att du har koll på läget ;) tack så mycket, grattis själv för dig och bibbi, det går ju så bra för er :D

2011-06-14 @ 22:28:53
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: hehe de lät som värsta kött såret :p men bra sagt av vet Elisabet antar ja :p för häst folket här klär hästarna upp över örena så hästarna är dyblöt i svett när de kommer in :/

2011-06-14 @ 22:52:09
Postat av: Lovisa

Hon är så himla snygg, liksom elegant :) Hon ser nästan ut som en storhäst! Svinsnygg!!!! :D



SV: okej, vad bra då ska jag kika där :D

2011-06-15 @ 06:59:23
URL: http://lvdressyr.blogg.se/
Postat av: Matilda Holmström

Satan i gatan vilken fin ponny du har!

2011-06-15 @ 14:30:49
URL: http://twolivesonepassion.se
Postat av: Fredrika Källström

Hon har musklat sig så sjukt snyggt!! :D



SV; Jaa verkligen, när framgångarna man kämpat så länge och så mycket för börjar ramla in så är det bara att ta emot med öppen famn!! :D

2011-06-15 @ 16:39:45
URL: http://kkuriren.se/bloggar/tavlingsduon
Postat av: Lina Renström

SV: Tack Ella :D

2011-06-16 @ 15:17:11
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0