Lång uppdatering

Ja nu var det ett tag sen jag skrev tyvärr men det har hänt så himla mycket med allt då det har varit hästar, studenten, tävlingar och massa andra roliga saker. Så nu tänkte jag berätta allt som har hänt i ett och samma inlägg, hoppas inte det blir tråkigt att läsa :)

Senast jag skrev så skulle jag åka till Strömsholm och kolla på SM-tävlingarna som de hade där. En i stallet och tre i klubben var med och tävlade men hann bara se en av de, Lotta heter hon. Det gick jätte bra för henne för att bara ha haft hästen i några månader så det var riktigt kul. Hon kom till final, super kul!! Grattis Lotta :D Kameran åkte med som jag sa i förra inlägget och tänkte visa lite bilder på Lotta och hennes häst Audina:




Sen dagen efter så åkte jag och Missy och tävlade våran andra LA:P1 på Värmdö Ridklubb. På framridningen kändes hon bra, hon blev kompis med en liten häst som stog i hagen precis brevid och gneggade hela tiden till honom/henne, haha lilla Missy :) Ute på banan sen blev hon lite spänd. I trav programet så tittade hon runt överallt hela tiden på allt annat (tävlingen var utomhus) så då fick vi några missar. Första öppnan och slutan gick jätte bra men den andra blev hon jätte spänd så där tappade vi lite. Men sen i galoppen så kändes hon mycket bättre och blev mer avslappnad och inte alls lika spänd utan kändes jätte fin i hela galoppprogramet.

När jag kom ut för banan var jag ändå nöjd. I dem här lägerna när hon blir så där små spänd och tittar på andra saker så jag kan inte göra så mycket mer än vad jag gör utan jag var nöjd ändå. Hon gjorde allt ändå och det är de som är viktigaste. Sedan kom resultatet och jag fick 66% och gick in på en andra placering. Åh blev så glad! Kunde inte riktigt fatta det den här gången heller, så himla roligt! Så nu fick jag mitt andra nationella kval och får tävla nationellt :D

Det var ganska många efter mig men ingen av de hästarna slog mig så jag kom på en 2:a placering :D Jätte roligt! Världens bästa Missy :D Nu blir det hård träning så hon kan gå de svåra klasserna :D





Dagen efter tävlingen så Missan vila som hon alltid brukar få göra efter en tävling. De andra dagarna har jag bara tagit det lite små lungt med henne och det har gått jätte bra :)

Sen har jag även tagit STUDENTEN! Helt sjukt känns det, kan inte riktigt fatta det än fast det har gått flera dagar nu. Men det var en av det roligaste dagarna i mitt liv. Har aldrig upplevt en såndan känsla som jag hade den dagen, helt sjukt! Känslorna var både lycka och sorg för jag hade världens bästa klass med bästa personerna man kunde vara tillsammans med så det var tråkigt att inte vara med de varje dag längre. Men vi ska försöka ses så mycket ändå efter och det tror jag vi kommer att göra :D Tänkte visa lite bilder från min student :)

Så här såg jag ut :)




Utspringet


Ja det var nog allt det roliga som har hänt tror jag, nu kommer det vara uppdatering varje dag! :D
Bloggen är vid liv igen!



Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius

Grattis! :D

2011-06-14 @ 00:04:29
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Issa

Grattis till studenten Ella!! Och till alla framgångarna :) KRAM!!

2011-06-14 @ 13:10:36
URL: http://isabelleserrander.blogg.se/
Postat av: Lina Renström

Grattis till både studenten och placeringen gumman ! <3

2011-06-15 @ 17:40:57
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Lina Renström

Grattis till både studenten och placeringen gumman ! <3

2011-06-15 @ 17:40:58
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0