Fredag 17 juni

Var vid stallet runt lunch i dag och red min lilla älskling. Joggade bara henne i dag då jag hade henne låg i formen hela passet. Hon kändes super fin och kvick på min hjälper. I traven red jag mycket på fyra serpentiner och gjorde lite övergångar vid medellinjen och några volter vid bågarna.

Galoppen har aldrig gått så bra som det gick idag. Jag brukar testa ibland när jag rider i galoppen att jag lägger ner formen så låg som möjligt nästan och då ska hon inte rinna i väg utan ligga kvar i den galoppen som det var innan. Så hon väntar kvar på mig. Och i dag när jag gjorde det i galoppen så fick jag henne så fint på bakbenen och hon blev verkligen bärig. Jag kunde bara luta mig tillbaka och hon samlad ihop sig, så himla roligt!! Blir så himla glad. Jag kunde till och med lätt så mycket på tyglarna att det blev som långa tyglar för henne och hon låg fortfarande kvar och lyssnade på min sits :D Världens bästa ponny!


Kommentarer
Postat av: Louise

Åh tack Ella, du med! :) Så himla fina bilder du tar! Grattis förresten till ditt andra nationella kval, hur kul som helst! :D

2011-06-17 @ 23:52:55
URL: http://ponnymaffia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0