Tisdag 22 februari

I dag red jag lektion för Ludde. I början gick det bra med galoppen då jag först red i lite förvänd galopp på 4 serpentiner och runt fyrkanten. Efter de så skulle jag i galoppen rida för lite öppna och sedan lite sluta in mot mitten bara några steg och återigen öppna -> lite sluta -> lite öppna igen och så vidare tills man kommer fram till nästa kortsida igen. Och så red jag några gånger i båda varven.

Sen efter galoppen skulle jag rida i traven och det gick lite mindra bra i början då. Jag red utan stidbyglar igen hela lektionen och jag fick så himla svårt att hitta balansen och sitta ner på henne och då blev jag lite frystrerad. Men blev lite peppad sen och då gick det mycket bättre och hon blev jätte fin. Fick jätte fin tak i traven och hittade balansen mycket bättre :)

Och i går var det måndag och då vilade hon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0