Fredag 25 februari

I går var det torsdag och då rider ju jag lektion. Det gick båda jätte bra och mindre bra. I början av lektion så red jag i galopp och då gick det jätte bra. Red mycket fram och tillbaka i galopp då jag skulle skära av hörnet (typ liten diogonal) och öka galoppen på den sträckan och sedan när jag kom fram till väggen igen skulle jag ta tillbaka och göra en 10m volt. Fick jätte bra känsla i mellangaloppen :)

Sen började vi arbeta i trav och det var lite som förra lektion att jag hade svårt att komma ner i sadeln men det gick jätte bra sedan mot slutet då jag kom på en ny grej typ. Jag skulle trava jätte långsamt men ändå med en bra takt i trav genom att bara räta mig upp och sedan rida på igen och sedan ta tillbaka igen och då blev hon super fin!! :)

I dag fredagså tränade jag jätte mycket på det jag gjorde i går på lektion i traven med tempoväxlingarna. Började med det nästan i början och jag fick henne så bra i handen då när jag red fram och tillbaka hela tiden. I galoppen gjorde jag lite övergångar och små öppnor och slutor som är jätte bra balansövning för henne :) Gjorde även lite förvänd galopp och det gick jätte bra! När jag la ner henne sen kändes hon också jätte bra och fin! :)

Efter Missy red jag andra två hästar Mossy och Kudden. Hon som har dem är bort hela den här veckan som kommer så ska rida dem hela veckan :) Men det gick bra med båda två :)

Så här såg Missy ut idag! Älskar dem här färgskalorna på henne :)






Kommentarer
Postat av: Jessica josefsson

snygging till häst!!:)

sadeln ser uuuur skön ut btw !!:)

2011-02-26 @ 22:11:57
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Sanna

snygg outift!



sv; tack så jättemycket! läser din blogg dagligen tycker den är jättebra! :)

2011-03-04 @ 20:44:33
URL: http://sannainees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0