Söndag 24 apil - TÄVLING

I dag var jag och Missy och tävlade på Siggesta då det var Allsvenskan div 1 :) Red två klasser och det gick jätte bra!

LA:1 = Tog jag bara som en förr klass men det gick jätte bra! Hon kändes super fin och inte alls spänd inne på banan. Hon brukar inte vara det nu för tiden, jätte skönt att hon lyssnar på mig så bra på tävling :) Men jag fick 66 % och kom på en tredje placering på det :D

Lag 2003 = Lag klassen där det inte blev som vi planerade riktigt.. På framridningen släppde dem in sina ridskole hästar helt löst så dem sprang in till stallet i en stor skenande flock precis brevid framridningen och ja Missy gick i gång på det kan man ju säga. Höll på att ramla av på framridningen pga av det. Sen efter den lilla händelsen skulle jag ju direkt in på banan och rida programet. Det gick jätte bra för jag blev helt borta efter lilla framridningen, så fick världens blackout så jag red fel 3 gånger... Hemskt men sånt som händer ibland, jag kunde programet jätte bra precis innan men så fort jag börja rida programet försvann allt. Det hände så mycket saker men framridningen och så, så himla typiskt att dem släpa hästarna precis när jag var på framridningen, och så varnade de inte ens innan?! Men men sånt som händer. Men det roliga var ändå att om jag inte red fel tre gånger så skulle jag ha fått 68 % så det var jätte kul och då hade jag även några missar i programet :D Jag var ju väldigt irriterad efter det kan jag ju säga men det hela slutade väldigt bra och vi VANN I LAG!! Åh det gjorde mig så glad igen, släppte allt det där som hände. Kände som jag förstörde för laget men det gjorde inget, utan om mina poäng skulle ha inräknat skulle vi ha vunnit med ännu mer poäng. Men så tur var så alla bästa tjejer i laget så duktiga så dem samalade ihop jätte bra poäng, bästa tjejerna!! :D

Men jag är super nöjd över dagen. Missy var så himla duktig, är så nöjd över henne min finaste prinsessa!!


Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius

Grattis :D dom släppte hästarna där jag var och tävlade en gång förut också, jättedrygt :s

2011-04-28 @ 07:41:14
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag var också och tävlade där en gång och dom släppte hästarna. Dock var tävlingsbanan på utebanan så alla hästar hoppade runt. Så respektlöst att göra så...!

2011-04-28 @ 14:13:43
Postat av: Fredrika Källström

Fasan vad irriterande, Nyköping skriver tom i proppen att deras hästar går in 15.00, men att dom varnar i högtalarna innan också - just för att det inte ska störa någon! Kanske något för denn klubb att ta efter?

2011-04-29 @ 14:35:15
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0