Fredag 23 juli

Red lektion på Kanyon för Ludde idag för Emelie är borta så då har jag hand om lille X1 :) Det var super roligt och som Ludde sa till mig idag så är det så här man utvecklar sin ridning, genom att rida andra hästar :D Man känner verkligen det själv också att man lär sig så mycket genom att rida andra häst.

Det jag fick göra var först jobba lite i galoppen då jag först skulle hitta knapparna och så på honom, samtidigt då jag gjorde 4 serpentiner. Bra träning för mig att rida lite förvänd galopp på en häst som är så säker och stark i det. Efter fick jag göra lite galoppombytten vilket är så sjukt roligt och det gick jätte bra! Först skulle jag göra 1 snett igenom och sen skulle jag göra det på sperpentiner. Vissa vart bättre än andra men dem vart ändå bra för att inte ha gjort det bara en gång tidigare :) Det som var så roligt också var att man kunde samla ihop hans galopp så mycket, så härlig känsla :D

I traven sen gjorde vi lite skänelvikningar och så och det gick bra. Skulle rida ha låg i formen för han vill gärna gå välidigt hög i formen. Sen på slutet skulle jag göra några ökning i traven och dem första vart inte så jätte bra. Eller Kanyon gjorde det jätte bra men jag bara flög i sadel. Så efter den bestämde jag mig för att jag verkligen skulle sitta kvar och tryckte mig ner i sadeln vilket vart bra och den vart så bra! Fick sån härlig känsla då för det var verkligen super bra + upptaggningen så det var sjukt roligt!! :D

Sen la jag ner honom i traven och hade honom jätte låg i formen. Det var jätte roligt att rida lektion på honom idag, man lär sig så himla mycket på honom - Läromästaren!

Kanyon och jag i dag efter lektionen :)



Kommentarer
Postat av: Astrid

har ni ingen film på honom? har aldrig sett han gå ;)

2010-07-24 @ 12:51:08
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Matilda

Fin bild =)

2010-07-24 @ 22:59:21
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Lola

Vilken snygging! :)

2010-08-07 @ 14:06:35
URL: http://lolaskager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0