Söndag 5 dec

I dag hade jag och Emelie tänkt att rida ut igen men det var lite varmare i dag och då fick hästarna så stor stultor under hovarna och bara halkade runt så vi joggade lite inne då ist så dem inte skulle vrika sig eller något :) Man vet ju aldrig vad som kan hända och tar det säkra före det osäkra :)

Tog det bara lungt med henne då och bara kände på henne. Gjorde det där passet där jag inte gör några rörelse utan bara massa övergångar, rider på stora volter och böjer igenom i båda sidorna även på serpentiner då jag brukar göra övergångar när man passerar medellinjen :) I galoppen går det alltid bäst när jag gör sånt här pass då jag rullar i en bra frisk galopp då hon kan galoppera igenom kroppen bra och så brukar jag då stå i lite lättsits :) Gör även då övergångar från galopp till trav och trav till galopp :) Tycker det här passet är jätte bra, inte så avanserande men man får hästarna, iaf Missy, så bra avslappnad och även lydig :) Testa det på eran häst/hästar om du inte vill rida ett hårt pass men ändå ett bra ridpass :)

Fick med mig kameran i dag och äntligen fungerde den :) Så lite bilder på Missan i hagen blev det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0