Fredag 9 okt

Idag skulle jag haft lektion men dem var inställda för att ludde skulle bort så då longerade jag henne i stället. Tog det lungt men henne, longerade kanske i en kvart eller något bara för att hon skulle få röra på sig utan ryttare på ryggen. Det gick i alla fall jätte bra och hon var super fin. Det är roligt att arbeta hästen från marken som longera, skulle vilja lära mig tömköra också, det verkar sjukt roligt och är väldigt bra för hästen!!

Jag tog hand och red Kanyon i dag också för att Emelie slutade så sent från jobbet och hennes kompisar skulle komma så då skulle hon inte hinna så då tog jag honom i stället. Tog och red honom först av honom och Missy, mockade, borstade och sen joggade jag honom lite i ridhuset. Gud vilken skillnad det är från ponny och häst. Man tror inte det ska vara så jätte stor skillnad men det är verkligen det, tycker jag i alla fall. Men det gick i alla fall bra med honom, han var väldigt pig men han hade vilat i går så det kanske var därför :) Det var denna dag, vi hörs i morgon KRAM!!



Kanyon Sacc


Bogis Miss

Bästa Hästarna!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0